دورهمی عکاسی عمارت سلطان بیگم

دورهمی های عکاسی فضای جذابی برای دوستداران عکاسی گروهی و عکاسی در فضای باز می باشد.در این دورهمی ها ( عمارت سلطان بیگم ) می توانید تجربیات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و در فضایی دوستانه و صمیمی به عکاسی بپردازید

منتظر دیدار شما هستیم.

با ما همراه باشید…

معرفی اجمالی عمارت سلطان بیگم

خانه‌های قدیمی و معماری بومی بخشی از حافظه تاریخی یک شهر به شمار می‌روند که امروزه یادگارهای آن جزو میراث فرهنگی ما و حتی آیندگان سرزمینمان است، خانه سلطان بیگم که با عنوان های متفاوتی همچون موزه بازار، عمارت سلطان بیگم یکی از برترین جاذبه های گردشگری در شهر تهران قلمداد می شود.

عمارت _ دورهمی عکاسی عمارت سلطان بیگم

خانه یا عمارت سلطان بیگم، قدمتی حدود 150 تا 200 سال دارد و تاریخ ساخت آن به دوران قاجار باز می گردد. سرکار خانم سلطان بیگم شجاعی که از نزدیکان ناصرالدین شاه قاجار بوده است، در سال 1312 این بنا را به فرزند خود یعنی تقی شجاعی واگذار نمود که جناب آقای تقی شجاعی نیز این خانه را در سال 1326 به آقای نیر نما فروخته بودند و پس از آن نیز این خانه سال ها تحت اختیار خانواده ی نیرنما بوده است.

دورهمی عکاسی عمارت سلطان بیگم

به لحاظ معماری این بنا دارای پلانی U شکل می باشد که ورودی آن در ضلع شرقی قرار داشته و در سه ضلع دیگر ساختمان هایی حول یک حیاط مرکزی شکل گرفته اند. به محض ورود به این عمارت تاریخی، محوطه‌ تماشایی رو می بینید که حوض آبی و سرسبزی درختای حیاط زیبایی فضای بیرونیِ عمارت سلطان بیگم رو دو چندان کرده . جذابیت‌های خونه بیگم تنها به محوطه بیرونی عمارت خلاصه نمی‌شه، در کنارش می‌تونید به تماشایِ معماری بنای منحصر به فردش برید. فقط کافیه قدم به تالار آیینه‌کاری شده و پر زرق و برق بنا بذارید و از دیدنِ زیبایی‌های این تالار شگفت زده بشید.

دورهمی عکاسی عمارت سلطان بیگم

آینه کاری های زیبا به اشکال قطار بندی و مقرنس به همراه نقاشی های گیاهی و غربی(طرح های الهام گرفته از نقاشی اروپایی که از دوره قاجار متداول شد از جمله:مناظر طبیعی) بر روی گچ و آینه ، همچنین پوشش سقف به صورت قاب بندی های چوبی نقاشی شده و درهای چوبی منقش به طرح های گیاهی که نشانگر ذوق و سلیقه هنر و معماری آن زمان بوده در تالار آینه به چشم می خورد.

برنامهمحل دیدارتاریخ برگزاری

دیدار ، آشنایی و استفاده از تجربیات یکدیگر در کنار عکاسی از عمارت سلطان بیگم

درب شرقی پارک طالقانی

 

تاریخ روزساعتتوضیحات
5 آذرماه 1400جمعه10 الی 13برگزار شد
    

با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا و یا موارد دیگر احتمال تغییر در ساعت و روز برگزاری برنامه ها هست.


منتظر دیدار شما هستیم

برنامه های برگزار شده

ما را در پیج اینستاگرام همراهی کنید .

ثبت‌نام نشده
این دوره در حال حاضر بسته است