دورهمی عکاسی در خیابان ولیعصر

دورهمی عکاسی در خیابان ولیعصر لوکیشن جذاب و فرصت مناسبی برای تمرین عکاسی خیابانی و مردم نگاری با نور طبیعی می باشد. در دورهمی ها می توانید تجربیات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و در کنار هم به عکاسی بپردازید.

منتظر دیدار شما هستیم.

با ما همراه باشید…

معرفی اجمالی خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران یکی از شاهراه های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

خیابان ولیعصر تهران از جنوب پایتخت در میدان راه‌آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش در یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر تهران در شمیرانات امتداد دارد. در طول خیابان ولیعصر مراکز فرهنگی و تجاری، پارک‌های عمومی بزرگ، رستوران‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارند. نام خیابان ولیعصر تهران را به‌دلیل قدمت بالا و ظرفیت برجسته گردشگری‌اش در هفتم دی ماه سال ۱۳۹۰، در فهرست آثار ملی ایران ثبت کردند.

 دورهمی عکاسی از خیابان ولیعصر

تاریخچه خیابان ولیعصر

تاریخ ساخت خیابان ولیعصر به زمان وزیر جنگی رضا شاه در دوره قاجار باز می‌گردد. در سال ۱۳۰۰ رضا شاه شروع به خرید بخشی از زمین‌های بهجت آباد در شمیران کرد و سپس کاخ متعلق به دختر ناصرالدین شاه را خرید. در همین زمان نیز شروع به ساخت خیابانی در محدوده شمیرانات، برای دسترسی مناسب به کاخ‌های این منطقه کرد.

تا پیش از به قدرت رسیدن رضا شاه، کاخ‌هایی در شمال و جنوب تهران توسط پادشاهان قاجار مانند احمد شاه ساخته شده بود. به‌دلیل قرار گرفتن کاخ زمستانی‌ در جنوب تهران (کاخ مرمر)، رضا شاه تصمیم گرفت مسیر دسترسی به کاخ‌های شمال تهران را تا کاخ مرمر گسترش دهد. رضاشاه پس از به قدرت رسیدن، نام جاده اختصاصی پهلوی را بر این مسیر گذاشت. تا قبل از آن در مسیر جاده اختصاصی پهلوی،‌ خیابان‌های خاکی کوچک و گذرگاه‌های محلی قرار داشتند.

 دورهمی عکاسی از خیابان ولیعصر

مسافت طولانی جاده اختصاصی پهلوی، این جاده را به بلندترین جاده در خاورمیانه تبدیل کرده و امروزه نیز خیابان ولیعصر بلندترین خیابان در ایران و خاورمیانه است. در زمان محمد رضا شاه پهلوی نام این جاده به خیابان پهلوی تغییر کرد. پس از انقلاب اسلامی ایران، خیابان پهلوی به‌مدت دو سال با نام خیابان مصدق شناخته می‌شد؛ اما پس از آن نامش به ولیعصر تغییر کرد.

موقعیت جغرافیایی خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر از جنوب به میدان راه‌آهن و از شمال به میدان تجریش ختم می‌شود و در طول این مسیر از تقاطع‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های مهمی در تهران عبور می‌کند.

عکاسی خیابانی

به صورت ساده می‌توان گفت که عکاسی خیابانی به دنبال ثبت لحظات عادی زندگی روزمره افراد در اماکن عمومی، مخصوصا در مناطق شهری است. معمولا این سبک جزئی از عکاسی بی‌هوا در نظر گرفته می‌شود که در آن، سوژه اغلب از عکسبرداری اطلاعی ندارد. عدم آگاهی سوژه می‌تواند موجب ثبت عکس‌هایی واقع‌ گرایانه‌تر شود.

در بسیاری از مواقع، عکاسی خیابانی با عکاسی مستند اشتباه گرفته می‌شود؛ درحالی که هردوی آن‌ها زیر شاخه‌هایی از عکاسی بی‌هوا محسوب می‌شوند. اگرچه عکاسی مستند نیز بیشتر در اماکن عمومی انجام می‌شود؛ اما برنامه‌ریزی قبلی بیشتری برای آن صورت می‌گیرد، درحالی که عکاسی خیابانی در لحظه رخ می‌دهد.

برنامهمحل دیدارتاریخ برگزاری

دیدار ، آشنایی و تمرین عکاسی خیابانی و مردم نگاری با نور طبیعی و البته استفاده از تجربیات یکدیگر در کنار عکاسی از خیابان ولیعصر

زیر پل پارک وی جلوی آتش نشانی

 

تاریخ روزساعتتوضیحات
30 تیرماه 1402جمعه5 بعداظهردر حال ثبت نام
    

با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا و یا موارد دیگر احتمال تغییر در ساعت و روز برگزاری برنامه ها هست.


منتظر دیدار شما هستیم

برنامه های برگزار شده

ما را در پیج اینستاگرام همراهی کنید

ثبت‌نام نشده