دورهمی عکاسی کوچه آشتی کنان

دورهمی عکاسی کوچه آشتی کنان لوکیشن جذاب و فرصت مناسبی برای تمرین عکاسی معماری و پرتره محیطی با نور طبیعی می باشد. در دورهمی ها می توانید تجربیات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و در کنار هم به عکاسی بپردازید.

منتظر دیدار شما هستیم.

با ما همراه باشید…

معرفی اجمالی کوچه آشتی کنان

کوچه های آشتی کنان، کوچه هایی تنگ و باریک هستند که در محله ی قدیمی در بافت قدیمی شهر تهران قرار گرفته اند و آن قدر باریک هستند که ۲ نفر به سختی می توانند از آن رد شوند. دلیل ساخت این کوچه ها این بوده است که آن قدر آن را تنگ بسازند تا مردمی که رد می شده اند، به هم برخورد کنند و این برخورد باعث نزدیکی و صمیمت بین آنها شود.

دورهمی عکاسی کوچه آشتی کنان

معماری کوچه آشتی کنان

کوچه آشتی کنان یا گذر آشتی کنان یکی از کوچه های شمال شهر تهران است که با معماری متفاوتی شبیه به کوچه های یزد و با طاق های ضربی ساخته شده است.

کوچه های آشتی کنان، کوچه هایی تنگ و باریکند که بیشتر در بافت قدیمی محله ها پیدا می شوند. بافت سنتی این گذر باعث شده گردشگران زیادی به سمت آن جذب شوند.

برای مرمت و بازسازی کوچه آشتی کنان در منطقه شمیرانات تهران از الگوی کوچه های آشتی کنان درمناطق قدیمی یزد استفاده شده است.مرمت و بهسازی این کوچه بر اساس طراحی و معماری ایرانی و اسلامی انجام شده است.

دورهمی عکاسی کوچه آشتی کنان

شکل گیری کوچه آشتی کنان

شکل گیری اولیه کوچه های آشتی کنان ناشی از همین مسیرها بین زمین های زراعی و باغی بوده است. بعدها که اینها به محدوده های ساخت و سازهای سکونتی اضافه می شود کوچه ها همان شکل باریک خودش را حفظ می کند. در بسیاری از بافت ها در محله های تاریخی تهران یا شهرهای حاشیه کویر به دلیل نحوه تقسیم زمین یا گاهی به دلیل شرایط اقلیمی از کوچه های بسیار باریک استفاده می کردند که اسم این کوچه ها به لحاظ ادبیات عامه به نام کوچه های آشتی کنان شناخته می شود.

دورهمی عکاسی کوچه آشتی کنان

موقعیت جغرافیایی

کوچه آشتی کنان از نظر موقعیت جغرافیایی در محله نیاوران ، نزدیک اطلس مال و مجتمع تجاری حیات سبز قرار گرفته است.

برنامهمحل دیدارتاریخ برگزاری

دیدار ، آشنایی و تمرین عکاسی معماری و پرتره محیطی با نور طبیعی و البته استفاده از تجربیات یکدیگر در کنار عکاسی از کوچه آشتی کنان

پاسداران خیابان تنگستان دوم خیابان پروین محله نیاوران خیابان عسگریان سرکوچه آشتی کنان

 

تاریخ روزساعتتوضیحات
26خرداد ماه 1402جمعه11 الی 13در حال ثبت نام
    

با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا و یا موارد دیگر احتمال تغییر در ساعت و روز برگزاری برنامه ها هست.


منتظر دیدار شما هستیم

برنامه های برگزار شده

ما را در پیج اینستاگرام همراهی کنید

ثبت‌نام نشده